Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać treści dopasowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku "Akceptuj wszystko" oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.

Nawigacja Bloga

LG wycofuje się z produkcji smartfonów!

398 Wyświetlenia 34 Like
 

Koreańskie LG to marka, którą wiele osób kojarzy nie tylko z produkcji smartfonów, ale również innych urządzeń, takich jak telewizory, monitory i laptopy. Mimo, że producent ten nie jest uzależniony od smartfonów, to od wielu lat podkreśla jak ważna jest dla niego ta część swojej działalności. Niestety ze względu na bardzo silną konkurencję, głównie ze strony chińskich firm, takich jak Xiaomi czy Oppo, sprzedaż urządzeń mobilnych LG już od dłuższego czasu nie spełnia oczekiwań firmy, a kolejne wprowadzane modele wcale jej nie pojawiają. W ostaniem czasie pojawiły się nawet informacje o tym, że koreański gigant zamierza całkowicie zrezygnować z produkcji własnych telefonów. Nie jest to jednak prawda i wszystko wskazuje na to, że urządzenia LG jeszcze przez pewien czas będą obecne na sklepowych półkach. Urządzenia wprowadzane na rynek przez tego producenta miały wiele cech, które mogły skłonić odbiorców do wybrania właśnie ich. Jedną z cech wyróżniających telefony LG był między innymi stosowany w większości urządzeń dedykowany przetwornik audio, który poprawiał jakość dźwięku odtwarzanego na słuchawkach, sprawiając tym samym, że telefony te były wybierane między innymi przez miłośników wysokiej jakości muzyki. Innym charakterystycznym dla telefonów LG elementem była odporność na trudne warunki atmosferyczne, potwierdzona dodatkowo militarnym certyfikatem. LG bardzo dobrze wypadało również w kategorii aparatów fotograficznych, które potrafiły wykonać bardzo przyjemne dla oka fotografie, niezależnie od warunków oświetleniowych. Wiele osób sięga po telefony LG także dzięki ich wyjątkowemu designowi, który nie rzuca co prawda na kolana, ale trafia w gusta wielu osób i zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Wiele osób ceni również w telefonach LG oprogramowanie i choć trzeba przyznać, że nakładka rozwijana przez tego producenta posiada wiele ciekawych funkcji, to jednak LG nigdy nie radziło sobie przesadnie dobrze z aktualizowaniem swoich urządzeń do nowszych odsłon Androida, a mniejsza sprzedaż telefonów sprawiała, że przygotowywanie kolejnych aktualizacji stawało się dla firmy nieopłacalne. Sytuacja LG w Polsce jest szczególnie trudna, a sam producent niewiele zrobił, aby ją poprawić. Przez wiele lat, telefony tego producenta najpierw trafiały do sprzedaży w USA i Korei, a dopiero po kilku miesiącach były wprowadzane na europejski rynek. Często czas, który upływał od premiery nowego modelu do jego wprowadzenia na rynek był na tyle długi, że w momencie debiutu w polskiej dystrybucji, urządzenia okazywały się być wyposażone w nieaktualny już procesor i starszą odsłonę Androida zainstalowaną na pokładzie (LG V40 ThinQ). Zdarzało się również, że telefony LG, które trafiały do sprzedaży w Europie, pozbawione były pewnych ciekawych funkcji, z których korzystać mogli mieszkańcy innych regionów świata (LG G8 ThinQ). Dodatkowo telefony LG były zbyt wysoko wyceniane i ich cena spadała do rozsądnego poziomu dopiero po kilku miesiącach. W ostatnim czasie LG zdecydowało się jednak na poważną zmianę w ofercie swoich urządzeń mobilnych. Pierwszym zwiastunem zmian był pokazany w ubiegłym roku model LG V60 ThinQ, który pozwalał na skorzystanie z dodatkowego akcesorium Dual Screen, które pozwalało w łatwy sposób dołączyć do telefonu drugi wyświetlacz, znacznie zwiększając w ten sposób powierzchnię do konsumpcji różnorodnych treści. Chociaż sceptycy twierdzili, że akcesorium takie nie ma raczej przyszłości, to szybko okazało się, że jest ono najwygodniejszą alternatywą dla niedopracowanych jeszcze urządzeń wyposażonych w elastyczne ekrany, które są przy tym bardzo drogie. Z podobnego akcesorium skorzystać mogą również użytkownicy kolejnego telefonu LG, który wprowadzony został na rynek pod nazwą LG Velvet. Pod względem specyfikacji nie jest to pełnoprawne flagowe urządzenie, ale wydajny procesor, przeznaczony do najlepszych urządzeń ze średniej półki cenowej sprawił, że urządzenie to zapewnia wydajność wystarczającą do niemal wszystkich zadań, do jakich tylko można wykorzystać telefon. Dodatkowo mocnym punktem tego modelu jest również opływowy, “aksamitny” design. Każdy obiektyw aparatu na pleckach został umieszczony w osobnym otworze, co sprawia, że cała struktura przypomina spadającą kroplę wody. Ponadto w urządzeniu zastosowany został także dość mocno zaokrąglony wyświetlacz wykonany w technologii OLED, z niewielkim wcięciem, a sama konstrukcja dostępna jest w kilku ciekawych wersjach kolorystycznych. Najbardziej wyjątkowym i nietuzinkowym telefonem LG, który trafił na rynek w ostatnim czasie jest jednak bez wątpienia LG Wing. Producent zastosował w tym modelu wyjątkowy mechanizm obracanego wyświetlacza, pod którym skrywana jest dodatkowa przestrzeń robocza, pozwalająca na przykład wyświetlić rozszerzenie dla wyświetlanej w głównej części aplikacji, lub uruchomić zupełnie inny program, łącząc na przykład oglądanie filmów i seriali z wymianą wiadomości ze znajomymi. Dodatkowo model ten jest także wyposażony w wydajne podzespoły, zaawansowany aparat fotograficzny z rozbudowaną stabilizacją obrazu oraz chowany do wnętrza obudowy moduł przedniej kamery. Trudno wskazać na rynku drugi, tak mocno wyróżniający się telefon komórkowy. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłości duża część telefonów marki LG będzie opierała się właśnie na tego typu innowacyjnych konstrukcjach i ciekawych patentach, ponieważ LG podjęło decyzję o rezygnacji z produkcji we własnym zakresie telefonów ze średniej i niższej półki cenowej. Od teraz zarówno produkcją, jak i projektowaniem tego typu konstrukcji zajmować mają się zewnętrzne firmy, ma to pomóc w obniżeniu kosztów produkcji nowych urządzeń z tego segmentu cenowego, przez co LG będzie mogło skupić się na dostarczaniu jeszcze ciekawszych telefonów dla wymagających użytkowników. Z podobnego modelu biznesowego z powodzeniem od lat korzystają już między innymi takie marki jak Nokia, Oppo, HTC czy Lenovo (odpowiedzialne również za telefony Motorola), więc rozwiązanie to może przynieść korzyści również LG i uchronić dział mobilny firmy przed sprzedażą. LG to firma, która wciąż może dla rynku telefonów komórkowych zrobić wiele dobrego, a ostatnie flagowe modele tego producenta pokazały, że inżynierowie firmy wciąż mają wiele ciekawych pomysłów. Dla każdego z konsumentów lepsza jest również sytuacja, w której może wybrać on telefon spośród wielu dostępnych na rynku modeli różnych firm, a smartfony LG mogą stanowić ciekawą alternatywę dla urządzeń takich marek jak Xiaomi, Samsung czy Oppo. Jeśli Koreańczycy wyciągną wnioski ze swoich poprzednich niepowodzeń, a decyzja o zmianie modelu biznesowego okaże się korzystna, być może niedługo LG wyjdzie z kryzysu i powróci do grona największych producentów telefonów komórkowych

 

Pozostaw komanetarze

Captcha